sâmbătă, 22 decembrie 2012

Monarhie sau republica?

Ma gandesc ca acum,cu rectificarea Constitutiei anuntata,ar fi un bun moment de vazut ce isi doreste poporul la 23 de ani de la Revolutie,un pic vindecati de ciuma comunista.Sunt curios,daca s-ar face o petitie de propunere de referendum pe aceasta tema,USL ar lua in considerare aceasta tema sau domnul Antonescu tine prea mult sa ajunga presedinte,desi nu stiu cate sanse mai are in acest moment.Avantaje si dezavantaje:-Monarhie:1.am avea un conducator cu adevarat echidistant,fara afinitati si simpatii politice;2.reprezentarea in strainatate ar fi la inaltime,fara teama care o avem acum ca ne facem de ras cu chiorul sau inainte,cu Iliescu;3.am avea niste reguli clare ale instittutiei monarhului,fara teama ca isi va depasi prerogativele sau ca o luam pe o panta gresita,ca in prezent;4.ar fi intr-adevar un mediator corect si fair-play in caz de conflicte de orice natura(sociale,de natura constitutionala,etc.);5.am elimina alegerile prezidentiale si am economisi niste bani. -Republica:1.relativitatea sustinerii populare de care se bucura un presedinte ales,desi cazul chiorului ne-a lamurit in privinta asta;2.presedintele poate dizolva parlamentul,lucru pe care nu stiu daca un monarh ar fi bine sa il aiba in atributii,in caz de conflicte politice insurmontabile;3.presedintele poate fi demis si inlaturat de la putere,lucru mult mai greu de facut cu un monarh,fie el si constitutional;4.presedintele isi poate asuma niste masuri politice in momente mai tensionate,lucru imposibil pentru un monarh. Acestea fiind zise,eu stiu ce as vota in caz de referendum pe aceasta tema.VOI?Trimiteti-mi pareri,va rog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu