duminică, 13 ianuarie 2013

Votul in Romania:obligatie democratica sau blestem?

Dupa 1989,odata cu instaurarea democratiei,am fost chemati la vot "sa ne decidem singuri soarta",dupa cum suna un slogan tembel.Alegerile din 1990 si 1992 au aratat ca poporul roman nu era pregatit pentru ce se intampla cu societatea romaneascasi,au relevat de asemenea faptul ca asa zisa clasa politica(in pregatire) nu stie sa isi asume conducerea de facto si confunda puterea politica cu "dezlegarea" la hotie.Putinele personalitati politice adevarate de pana in 2000 erau fie contaminate cu virusul rosu,vezi cazul Iliescu,fie erau plecati de prea mult timp din tara pentru a mai cunoaste indeaproape realitatile romanesti,vezi cazul Ratiu.
Datorita realitatii cronologice,am avut drept de vot prima oara in 1996.Mi-am pus cu disperare sperantele in CDR si oamenii care o conduceau,pentru a fi crunt dezamagit in perioada de pana in anul 2000.Am crezut cu adevarat ca se va intampla ceva in tara asta,am avut disperarea celui care ura din suflet FSN-ul si prelungirile sale nefiresti,si caruia Iliescu i se parea ca suna la fel ca Ilici(Lenin).
In 2000,alegerile prezidentiale mi-au relevat pentru prima oara in viata dilema celui care stie ca moare,dar nu stie cand.Sa votez ori cu Iliescu,ori cu Vadim mi se parea la fel de neconceput ca si faptul de a emigra.Crunta greseala!(ca nu am emigrat).
In 2004,nu ca vreau sa par viteazul care apare dupa razboi,am stiut ca Basescu este ce este,cel putin banuiam,iar Nastase,desi un om cult si care poate placea ca om,era exponentul acelui sistem PSD-ist,sistem pregatit pentru el si de care a beneficiat Basescu,sistem pe care l-a si perfectionat.Sa nu ne amagim:Nastase nu se astepta sa piarda alegerile in fata marinarului si isi pregatise un sistem bine pus la punct de control in punctele cheie ale statului,vezi si rectificarea Constitutiei din 2003.De acest sistem a profitat Basescu si l-a particularizat dupa firea sa dictatoriala,totalitara.
In 2007 s-a reaprins speranta in sufletul meu,odata cu suspendarea chiorului si am sperat ca va fi un nou inceput.Poporul roman,in nemarginita sa intelepciune,nu a fost de acord,votand in proportie de 75%(!!!!!!) in favoarea marinarului fara flota.
Anul 2009 a insemnat o noua dezamagire,odata cu furaciunea clara si nesanctionata de nici o autoritate pe care Basescu,impreuna cu gasca sa ,a faptuit-o pentru a pastra puterea de care nu s-ar desparti nici mort.Marea dezamagire a fost insa neintrarea in turul 2 a candidatului liberal,Crin Antonescu,pe care probabil ca l-as fi votat.Dar sa pun stampila pe "Mihaela,dragostea mea" mi s-a parut insultator la adresa inteligentei mele.
Si a venit 2012,an care a debutat spectaculos cu caderea a doua guverne portocalii si venirea la putere a USL.Am votat la alegerile locale cu ei,iar apoi,la referendumul din 29 iulie as fi votat si in scaunul cu rotile.Am sperat,ca toti romanii cu capul pe umeri,ca vom scapa de dictachior,dar UE a avut alta parere.Sa nu ne mintim singuri ca de vina ar fi Curtea Constitutionala sau altcineva.Basecsu a fost impus de afara,de catre UE si SUA.
In decembrie,alta poveste.Deja dezamagit de lipsa de reactie a USL-ului la interventia grosolana de afara,de parca aici ar fi o colonie(nu sunt prea departe de adevar,cred),deranjat si de alianta nefireasca facuta de PNL cu Becali,nu am putut vota USL-ul,oricat mi-as fi dorit sa scap de Baselu.
Aceste experiente,adunate cap la cap,te fac sa te intrebi:"De ce naiba sa mai votez in tara asta?".Pentru ce sa iti mai bati capul?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu